söndag 3 mars 2013

Om säkerhetsnojjiga män på Victoria Milan och bristen på kvinnor

Många män klagar över könsfördelningen på Victoria Milan. En del gissar 1 kvinna på 6 män. Andra 1 på 10. Helt klart är i alla fall att det finns fler män där. Sen tror jag dessutom att det är många kvinnor som nöjer sig med ett virtuellt äventyr såsom en het chat eller några heta mail vilket ytterligare försämrat oddsen.

Det sista har jag råkat ut för flera gånger att jag blir kontaktad av män som satt sina säkerhetsinställningar så tight att de inte kan ta emot mail ens. Hur skall då en stackars kvinna kunna svara? Jag har flirtat, jag har skrivit meddelande i min profil, jag har bett admin skicka e-mail till vederbörande men de fattar uppenbarligen inte.

Igår fick jag fatt på en sådan kille via chatten. Vi chattade en kvart och jag upplyste honom om säkerhetsinställningarna. Sen åkte han ut av någon anledning. Om han stängde ner eller om det var nätverksproblem vet jag inte. När jag nästa ögonblick kollade hans profil så var den endast synlig för favoriter. Då försökte han koppla upp sig igen men något gick snett. Jag gissar att han satt chatten så att den endast var tillåten för favoriter också. Men han hade glömt att sätta mig som favorit. Om detta var ett medvetet val eller ej vet jag inte och jag ger blanka fasiken i det. Men ni övriga bör kanske känna till detta.
  • Mail i säkerhetsinstsällningar syftar på VM mail, ej mail i er privata mailkorg
  • Om du sätter profil, mail eller chatt som endast möjlig för favoriter - då kan de icke favoriter inte svara dig. Med andra ord förvänta dig inget svar från "icke-favoriter"
Så ni som klagar - lär er säkerhetsinställningarna först. Var inte så säkerhetsnojjiga att de ni kontaktar inte kan varesig maila eller chatta med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar